Saco Mässan

Hej hopp gummi snopp..

Har varit på Saco mässan idag, det var ganska skönt att bara strö runt och slippa bry sig om att man måste hinna med att göra en massa saker. Jag hittade ett design program i borås men wtf de tar bara in 13 st, 13... det är hur lite som helst så chansen att komma in är ganska liten.  Hur som helst det är ju helt upp till mig vill jag bli designer får jag fan gör vad som krävs för att bli det.

Gick även förbi är högskola där man utbildade sig till sminkös.
Om man köpte en ögonskugga för 100 kr så fick man en sminkning "gratis" av de som studerade på skolan.
Så jag tänkte typ wtf give it a try.. han som sålde ögonskuggan till mig sa att de skulel ta bort allt mitt smink även min ögonbryn och sminka mig från screatch. Men den där jävla muppen som skulel sminka mig måste varit ett jävla retard som inte alls hörde hemma på en smink skola. Det första hon säger när jag blundar är "Oj vad fint du är sminkad. har du gjort det själv? Mitt svar var såklart ja.. men jag trode ju att hon skulel göra nån riktigt ball och inveklad sminkning.
efter ca 5 min frågar hon min om vad jag tycke rom sminkningen och jag säger att det ser väl bra ut..men jag trode ju att det bara avr grunden, FEL av mig hon säger att hon är klar.. Wtf sminkningen som hon "gjorde" skulel ha varit en sotad sminkning, hah no way det var bara lite svart, ingen sotning.. och för det andra så hade hon bara tagit bort min ögonskugga och lagt på ny, typ likadant som jag hade innan, fast fulare och mycket sämre. Hennes linjer var helt fuck up och krokiga.. Med andra ord hade jag kunnat skitit i att låta henne sminka mig för min egen sminkning var 1000 gånger bättre och mina linjer var raka elelr ja inte hakiga. Då hade jag även slupit gå runt med en ful sminkning hela dagen,  som en som håler i en ögonskugga för första gången hade gjort kunnat göra bättre... Jag är så besviken.. 

Till dig som sminkade mig idag, byta yrkes val...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0